نماد ایران سکو

تدوین استراتژی پیج اینستاگرام

تدوین استراتژی پیج اینستاگرام

در دنیای امروز شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند و قطعا بازاریابی و فروش در این بستر جهانی را نمی‌توان دست کم گرفت. در ۹۹% از مشاغل و حرفه ها میتوان از اینستاگرام به عنوان ویترینی برای نمایش محصولات و خدمات خود و فروش آن به جامعه هدف استفاده کرد.

اگر قصد دارید یک پیچ خوب با بازدهی بالا برای کسب کار خود داشته باشید، نیازمند آن هستید که یک هدف و برنامه منظم برای پیج خود داشته باشید.

تدوین استراتژی برای تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام میتواند به شما برای داشتن یک پیج خوب و هدفمند کمک کند. لایک، کامنت، کپشن نویسی، پست گذاری همه نوع فعالیتی در بستر اینستاگرام براساس هدف و نظم مشخصی که استراتژی اینستاگرام برای شما تعیین کرده است باید انجام شود تا مدیریت پیج اینستاگرام شما اصولی و هدفمند باشد.

اگر قصد آشنا شدن با استراتژی های اینستاگرام را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

۱- مخاطب هدفت رو بشناس

اولین و مهمترین مرحله از وارد شدن به دنیای استراتژی ها این است که هدف و مخاطب خود را پیدا کنید، منظور این نیست که اولین قدم جذب فالور باشد بلکه به این معنی است که مخاطب مورد نظر خود برای ارائه خدمات و فروش محصول را بشناسید که چه کسانی هستند، چه علایقی دارند، چه چیزهایی برایشان مهم است، جنسیت و رده سنی مخاطب هدف شما چیست تا براساس این اطلاعات مدیریت پیج عالی داشته باشید.

معمولا افراد از این مرحله زود میگذرند و زمان زیادی نمیگذارند ولی بهتر است اولین قدم را محکم بردارید تا در ادامه استراتژی ها به مشکل برنخورید و یک پیج اصولی داشته باشید.

ضمنا یادتان باشد که شناخت مخاطب و ارزش قائل بودن برای علایق آنها باعث می شود احساس بهتری به نوع بازاریابی شما و پیج شما داشته باشند.

تدوین استراتژی پیج اینستاگرام

۲- هدف پیجت چیه؟

  • هدف اول معرفی خود به مخاطب:

در اینستاگرام باید برند خود را به مخاطب نشان دهید به این منظور که:

* اول از همه خودتان و کسب و کارتان را معرفی کنید.

* سپس فعالیت های حرفه خود را نشان دهید تا مخاطب واضح ببیند چه چیزهایی برای ارائه دارید.

* اخبار مختلف مربوط به حوزه کاری خود را به گوش مخاطب برسانید.

* اعضای تیم خود را نشان دهید و از اهداف آنها هم بگویید.

 

  • هدف دوم ارتباط صمیمی با مخاطب داشته باش:

این روزها خیلی از کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند از تعداد لایک و ویو های خود ناراضی هستند، دلیلش هم این است که با مخاطب خود تعامل و صمیمیتی ندارند و مخاطب تمایلی به دیدن پست و استوری های پیج شما ندارد به همین دلیل باید به دنبال تدوین استراتژی جدیدی برای این نوع رفتار کاربران باشید تا بتوانید مخاطب را ترغیب به دیدن، تعامل و ارتباط با پیج اینستاگرام کنید.

راه های زیادی وجود دارد تا بتوانید به خوبی یک پیج را مدیریت کنید، مثلا از خودتان و روزمرگی های خودتان استوری بگذارید، خاطرات و تجربه های جالب خودتان را در اختیار مخاطب قرار دهید، از آنها بخواهید که در مورد موضوعات مختلف نظر بدهند و از آنها مشورت بگیرید، نظرخواهی از مخاطب درمورد پیج و محصولاتی که قرار است ارائه شود حس ارزشمندی را به آنها القا میکند و باعث میشود ارتباط بهتری با شما و پیج شما بگیرند.

 

  • هدف سوم فروش خدمات و محصول:

همه این کارها برای فروش و ارائه خدمات به مخاطب انجام می شود پس در نتیجه باید محصولات خود را در ویترین اینستاگرام به نمایش بگذاریم، منظور از به نمایش گذاشتن محصولات صرفا عکس محصول در پیج نیست بلکه شما باید با بیان ویژگی های محصول، کاربردهای محصول، قیمت محصول و مقایسه آن با محصولات مشابه، حس نیاز را در مخاطب خود ایجاد کنید و براساس آن نیازی که به مخاطب نشان داده اید حال وقت آن است که برای رفع این نیاز یک راه حلی برای تهیه و فروش محصولات خود ارائه بدهید.

صرفا نشان دادن محصول و التماس به مخاطب برای اینکه محصول شما را بخرد دیگر فایده ای ندارد، بلکه باید از روش های غیرمستقیم و حل مشکل استفاده کرد. برای همین هم در استراتژی اول گفته شد که اول مخاطب و علایق آنها را بشناسید تا در این مرحله از مدیریت پیج بتوانید به راحتی قدم بردارید.

تدوین استراتژی پیج اینستاگرام
  • هدف چهارم آموزش بدهید:

در مورد موضوعات مختلف یک ایده یا یک آموزشی را از محصول خود ارائه دهید برای مثال در کسب و کاری مانند فروش مبل هر از گاهی ایده جدیدی از چیدمان های مختلف متناسب با فضای منزل، ست کردن رنگ پرده با مبل و یا آموزش انتخاب نوع پارچه و… به مخاطب بدهید. این نوع محتواها باعث می شود مخاطب هم به شما اعتماد بیشتری داشته باشد هم اگر سوالی به ذهنش برسد شما را یاد میکند و به سراغ پیج شما می‌آید و هم از تجربیات و آموزش های شما استفاده میکند و هم ترغیب به استفاده از محصولات شما خواهد شد.

 

  • هدف پنجم تبلیغات:

خیلی ها بر این باور هستند که نیازی به تبلیغات نیست و من تمرکز خود را روی محصول و کیفیت قرار می دهم و در نتیجه فروش بالایی خواهم داشت، این باور تا حدود کمی درست است چرا که تمرکز بر روی کیفیت یک اصل بسیار مهم است ولی بدون تبلیغ کیفیت محصول خود را نمیتوانید به نمایش بگذارید، چرا که مخاطبان باید از یک جایی شما را دیده باشند و بشناسند، بنابراین در تدوین استراتژی اینستاگرام تبلیغات جایگاه مهمی دارد.

اول از همه باید به فکر طراحی یک کاور جذاب برای پست های خود باشید، کاوری که تمام ویژگی های محصول و برند شما را به خوبی نشان دهد. حال به این فکر کنید که به چه پیج هایی تبلیغات بدهیم؟ باید دنبال پیج هایی با فالورهای بالا بگردید که در زمینه های مشابه محصول و خدمات شما فعالیت میکنند و مخاطبان آن پیج نیاز به محصول و خدمات شما دارند. برای مثال اگر در زمینه مبل و دکوراسیون کار میکنید بهترین پیج تبلیغاتی برای شما اینفلوئنسر هایی هستند که روزمرگی و محل زندگی و منزل های خود را نشان می دهند.

باتوجه به این نوع استراتژی هایی که گفته شد، شما می توانید یک هدف معین برای مدیریت پیج خود انتخاب کنید و در این مسیر برای ارتقا پیج قدم محکمی بردارید.

 

۳- تولید محتوای جذاب داشته باش

استراتژی تولید محتوا مانند یک جاده است که شما را به هدف هایی که در ذهن دارید و گفته شد میرساند.

هر چه در زمینه تولید محتوا قوی‌تر و خلاق‌تر باشید، در زمینه مدیریت پیج نیز عالی خواهید بود و به همه اهداف خود میرسید.

حال در این نوع استراتژی چه نوع محتواهایی میتوان تولید کرد؟

  • محتواهای تخصصی درمورد حرفه و محصول
  • محتواهایی با جنبه طنز و خنده دار
  • نظرسنجی از مخاطب
  • ارائه نظرات مشتریان و تجربیات آنها
  • استفاده از ترندهای روز اینستاگرام که با پیج شما مرتبط است
  • انواع مصاحبه با افراد مشغول در حرفه شما
  • پشت صحنه های مختلف از فعالیت شغلی خود
  • و تولید محتوا از هرچیزی که با موضوع پیج شما مرتبط باشد
تدوین استراتژی پیج اینستاگرام

۴- هشتگ گذاری

یکی دیگر از مراحل تدوین استراتژی های اینستاگرام هشتگ ها هستند. شاید بگویید اصلا هشتگ ها چه کاربردی دارند؟ وقتی شما به دنبال یافتن ویدیو مربوط به یک موضوع خاص هستید آن کلمه را جستجو میکنید، درج این کلمه کلیدی یا هشتگ در پست باعث بالا رفتن تعداد ویو و فالورها می شود که در مدیریت پیج به شما کمک زیادی می کند.

هشتگ هایی که به کار میروند باید مرتبط با پیج و پستی که آپلود کردید باشد تا افرادی که هشتگ مورد نظر را جستجو میکنند پست های شما برای آنها نمایش داده شود.

۵- تقویم محتوایی

در آخر هم برای اینکه تمام استراتژی ها را مشخص و دقیق انجام دهید باید یک تقویم محتوایی برای مدیریت پیج خود داشته باشید که براساس تقسیم بندی های انجام شده در روزهای مختلف بر روی پیج اعمال شود و این تقویم به صورت هفتگی یا ماهانه بروزرسانی و بررسی می شود.

تدوین استراتژی پیج اینستاگرام

کلام آخر:

ارزیابی فعالیت های خود و یافتن نقاط ضعف و قوت پیج یک کسب و کار حتما باید ماهانه انجام شود تا در تدوین استراتژی های آینده پیج موفق باشید.

دنیای مجازی اینستاگرام بسیار دنیای بزرگی است که در این بستر امکان رشد و فعالیت های گسترده‌ای وجود دارد. اگر استراتژی های مناسب با پیج و موضوع خود را انجام دهید قطعا به موفقیت در این راه میرسید.

تصویر محمد کعبی
محمد کعبی
ما در تیم تولید محتوای سکو مدیا تلاش میکنیم تا بهترین راهکارها را برای رشد کسب و کار شما به وسیله دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای طراحی سایت، تولید محتوای ویدیوئی و طراحی هویت بصری ارائه دهیم تا کمکی برای بازاریابی و رشد کسب و‌ کارهای اینترنتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *